Płyniemy! Kierunek: Milos

Pierwszy dzień prawdziwej żeglugi na S/Y Oceanos

Po wczorajszym – bardzo aktywnym dniu w Marinie Olympic – czas postawić żagle i wypłynąć! Lavrio jest świetną bazą wypadową na Cyklady. I dokładnie tam postanowiliśmy się kierować.

wypływamy z Lavrio w kierunku Milos

Prognoza pogody była kiepska – zapowiadała się flauta i oczywiście upał, jak to latem w Grecji. Rano jednak trochę wiało i zdecydowaliśmy się ruszyć w kierunku Milos. Mieliśmy upatrzonych kilka miejsc po drodze, gdzie moglibyśmy zostać na noc w razie braku wiatru.

Przed południem rzeczywiście zupełnie przestało wiać. Przerwę wykorzystaliśmy na kąpiel w morzu. A potem wiatr zrobił nam niespodziankę – nie dość, że w ogóle zaczął wiać, to jeszcze skręcił w korzystnym dla nas kierunku! Nasz Oceanos rozpędzał się do ponad 8 węzłów!

Oceanos płynie ponad 8 węzłów

Finalnie dopłynęliśmy do wyspy Kythnos, to bardzo popularne miejsce wśród polskich żeglarzy. W okolicy jest mnóstwo atrakcji, niestety tym razem musieliśmy odpuścić zwiedzanie – stanęliśmy na kotwicowisku i ze względu na wiatr nie chcemy zostawić jachtu bez opieki. Co ciekawe – mimo, że sezon dopiero się rozpoczął, nie jesteśmy tu sami!

kotwicowisko w Kythnos

Pierwszy dzień pod żaglami to zawsze dużo nauki  co i jak działa, jak jednostka się zachowuje oraz gdzie są mapy, włączniki  czy konkretne liny. S/Y Oceanos (Bavaria Cruiser 46) jest świetnie zorganizowany i bez problemu obsługujemy go w dwie osoby. To dobra wiadomość dla tych, którzy ruszają w rejs z niedoświadczoną załogą! Mam w planie przygotowanie krótkiego przewodnika po naszym jachcie – dla tych, którzy zupełnie nie wiedzą, czego spodziewać się po czarterze w takim miejscu jak Grecja 😉

A aplikacja od Hermes Yachting nie tylko pomaga w check-in, ale tez udostępnia mapę i aktualną lokalizację jachtu. Jesteśmy w Zatoce Fikiada na Kythnos:

Jest prawdziwie grecko 🙂 na lunch zrobiliśmy oczywiście sałatkę grecką, a wieczorem popijaliśmy greckie wino i podziwialiśmy zachód słońca nad zatoką…

zachód słońca w Grecji

Teraz krajobraz nieco się zmienił i nadal jest pięknie! A jutro Milos. To już Cyklady – o nich śnią i śpiewają żeglarze na całym świecie…

Bądź na bieżąco – śledź moją podróż tu oraz w mediach społecznościowych:

PROJEKT GRECJA

2-10.07.2020

Mamy mało wiedzy o postcovidowej rzeczywistości, stąd  niepewność, czasem lęk. Jadę do Grecji by sprawdzić na własnej skórze, jak jest. Śledź moje relacje tutaj, na instagramie i na facebooku, będziesz mieć informacje z pierwszej ręki!

Wyślij do mnie wiadomość whatsappem, podpowiedz co sprawdzić, o co zapytać na miejscu, w Grecji

Czytaj inne wpisy z kategorii Projekt Grecja:

Chcesz wiedzieć więcej ?
Zadzwoń:
502 386 503
pon. – pt.; 09:00-18:00

zrób zakupy online przed wyjazdem