COVID-19 na wakacjach

Jak w praktyce wygląda bezpieczeństwo w Grecji?

Od kilku dni żeglujemy po greckich wodach i na chwilę zapomnieliśmy, że na świecie szaleje COVID-19… Ale Grecy pamiętają! Zeszliśmy dziś na ląd i szybko musieliśmy wrócić do pandemicznej rzeczywistości.

Grecja oczywiście nie zawodzi 🙂 Jest słonecznie i gorąco, wiatr nam dopisuje, a widoki zapierają dech w piersiach! W czwartym dniu żeglugi postanowiliśmy przypłynąć do Adamas i skorzystać ze zdobyczy cywilizacji. Tubylcy szybko przypomnieli nam o konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w zw. z COVID-19.

żeglarskie wakacje w Grecji

Wszędzie należy dezynfekować ręce, a do zamkniętych pomieszczeń nie wolno wchodzić bez maseczki. W sklepach obowiązuje limit klientów – nie tylko na wejściu, ale też przy konkretnych stoiskach, a przy wybieraniu warzyw, owoców czy pieczywa niezbędne są rękawiczki. Znamy te wszystkie zasady, ale mam wrażenie, że tutaj pilnują tego dużo bardziej niż w Polsce w ostatnich tygodniach…

zdezynfekuj ręce

Z zakupów wracaliśmy taksówką – kierowca ma maseczkę na twarzy przez cały czas. Pasażer może, ale nie musi jej zakładać.
Kolejne kroki skierowaliśmy do restauracji. Obowiązuje oczywiście dezynfekcja rąk przy wejściu, a na stoliku – obok oliwy, soli czy pieprzu – stoi kolejny płyn do mycia.

sól pieprz i dezynfekcja rąk

Ze względu na bardzo wysokie temperatury niektórzy, jak nasz kelner, zrezygnowali z maseczek na rzecz „mini przyłbic”. Nie zasłaniają całej twarzy, ale dobrze zabezpieczają pracownika i Gości przed niekontrolowaną wymianą kropelkową 😉

pracownik restauracji w przyłbicy

Wszędzie widzimy ostrzeżenia i wskazówki, jak dbać o bezpieczeństwo w kontekście COVID-19. Tutaj nikt o nim nie zapomniał, nawet na wyspach odległych od lądu. Mimo wszystko da się funkcjonować normalnie! Wszystkie portowe uciechy, na które mieliśmy ochotę, są dostępne 🙂

bezpieczeństwo w restauracji

Pod kątem bezpieczeństwa zdrowotnego jacht ma zdecydowaną przewagę nad hotelem – odkąd go odebraliśmy (został wcześniej zdezynfekowany) nie przebywa na nim nikt, oprócz nas. Poza zejściem na ląd, które jak widać też jest dobrze zorganizowane, nie ma więc niebezpieczeństwa zarażenia się wirusem!

Bądź na bieżąco – śledź moją podróż tu oraz w mediach społecznościowych:

PROJEKT GRECJA

2-10.07.2020

Mamy mało wiedzy o postcovidowej rzeczywistości, stąd  niepewność, czasem lęk. Jadę do Grecji by sprawdzić na własnej skórze, jak jest. Śledź moje relacje tutaj, na instagramie i na facebooku, będziesz mieć informacje z pierwszej ręki!

Wyślij do mnie wiadomość whatsappem, podpowiedz co sprawdzić, o co zapytać na miejscu, w Grecji

Czytaj inne wpisy z kategorii Projekt Grecja:

Chcesz wiedzieć więcej ?
Zadzwoń:
502 386 503
pon. – pt.; 09:00-18:00

zrób zakupy online przed wyjazdem